Byť verný sebe, znamená objaviť v sebe obraz Boha, ktorý jestvuje podľa učenia trinitárnej teológie vo večnom vzťahu Osôb, byť verný človeku znamená realizovať premietnutie tohto obrazu Boha v Trojici do reality sveta a stať sa tak sebou samým. Ak na okamih v duchu tolerancie k ateistom pripustím možnosť neexistencie Boha, tak je potom dvojtisíc ročná biblická správa o Bohu v Trojici (pozri Mt 28, 19) vyjadrením hlbokej túžby ľudstva po bytí vo vzťahu práve preto, že je nemožné nájsť v svete rozumového poznania odpoveď na otázku či je boh projekciou túžby človeka alebo či je človek stvorením z túžby Boha. Akokoľvek, obe správy nám hovoria o tom, že vzťah je človeku bytostne vlastný.
Kázne o zrne, ktoré odumrelo, aby vydalo úrodu (Jn 12, 24) občas znejú príliš altruisticky a nedosiahnuteľne náročne. Výstrahy pred egoizmom sú často direktívne a nesú taký silný moralistický podtón, že sa prehliada fakt, že zrno musí najprv dozrieť na to, aby mohlo padnúť do zeme a odumrieť. Ak neexistuje priestor, v ktorom človek spoznáva, buduje a upevňuje vzťah seba k sebe samému, neexistuje možnosť objaviť v sebe obraz Boha, ktorý je vzťahom Osôb a potom už vôbec neexistuje priestor, v ktorom by človek mohol uchopiť svoje naplnenie v bytí vo vzťahu.
A čo by to teda mohlo v praxi znamenať ak by kresťania žili ako striktne trinitárni monoteisti? Mohlo by to napríklad znamenať, že by (sme) vykročili k sebarealizácii v sebatranscendencii vo vzťahoch k človeku, k Bohu, k svetu. Mohlo by to znamenať nebáť sa byť sebou samým, byť sebou samým, prekročiť seba samého a vstúpiť do vzťahu k osobnému bytiu. Mohlo by to znamenať byť verný sebe, čo so sebou implicitne prináša byť verný Bohu a byť verný človeku a tak opätovne naplniť vernosť k sebe. „Milovať budeš Pána, svojho Boha... Milovať budeš svojho blížneho ako seba samého. Iného, väčšieho prikázania, ako sú tieto niet" (Mk 12, 30a.31). Láska, ktorá je však nielen príkazom, láska, ktorá sa v zrelom uvedomovaní si seba, ukazuje človeku ako jeho vlastná a blízka aktivita, ako cesta k naplneniu zmyslu svojho človečenstva, ktoré je obrazom božstva Trojice.